Czasami zdarza się tak, że ktoś walczy z ciężką chorobą. Musi przyjmować wiele lekarstw, uważać na to, co je i spędzać długie godziny w kolejkach czekając na wizytę u lekarza. Niestety los bywa niesprawiedliwy i zdarza się tak, że ta poważna choroba staje się przyczyną innej. Takim przykładem może być stopa cukrzycowa.

Co to jest stopa cukrzycowa?

Na wstępie warto dowiedzieć się, czym właściwie jest stopa cukrzycowa. To powikłanie, które może nastąpić, gdy ktoś choruje na cukrzycę. Objawia się poprzez zaburzenia czucia lub mikrokrążenia. To może powodować urazy, które z kolei mogą stać się przyczyną owrzodzenia. Do innych objawów można zaliczyć opuchnięcie stopy, przekrwienia, drętwienie, zniekształcenie kości, kłopoty z naskórkiem oraz ze zdeformowanym, zbyt nienaturalnie dużymi płytkami paznokcia, ale również poprzez zaburzenia w odczuwaniu bólu, temperatury oraz dotyku.

Jakie jest podłoże tego problemu?

Często chore osoby zadają sobie i lekarzom pytanie, jakie są przyczyny tego, co się dzieje. Jeżeli chodzi o stopę cukrzycową, to powody są następujące:

-Mankament jednego lub wielu nerwów, co staję się przyczyną braku wrażliwości w stopie na niektóre bodźce zewnętrzne. Można do nich zaliczyć na przykład skaleczenie, ból, tarcie, uciska, a także zmiany temperatury.

-Defekt naczyń krwionośnych.

-Przekształcenia deformacyjne powstałe w wyniku wybierania i noszenia złego obuwia, otyłości lub stojącego trybu pracy. Warto zwrócić uwagę na to, że te przeistoczenia nie dotyczą tylko osoby chore na cukrzycę.

Kiedy i gdzie udać się na wizytę do specjalisty?

Trzeba zaznaczyć, że stopa cukrzycowa może mieć bardzo poważne konsekwencje, nieleczona prowadzi do martwicy i amputacji chorej koniczyny. Dlatego tak ważne jest to, aby skorzystać z profesjonalnej pomocy lekarza. Dobrym pomysłem będzie udanie się do Warszawy, bądź innego dużego miasta.
Warto tez poznać kroki, które mogą zostać podjęte podczas leczenia i podologa. Najpierw następuje usunięcie nadmiernych zrogowaceń skóry oraz wybranie odpowiedniej substancji. Ważnej jest też to, żeby osoby chore na cukrzycę pozostałe stale pod obserwacją diabetologa, który będzie mógł kontrolować stan zdrowia pacjenta.

Ile czasu może potrwać leczenie?

Czas trwania terapii stopy cukrzycowej nie jest jasno określony. Proces jest długofalowy, ponieważ polega na częstym obcinaniu problematycznych paznokci oraz pozbywaniu się nadmiernie gromadzących się zrogowaceń. Trzeba pamiętać o tym, jakie konsekwencje niesie za sobą nie leczenie stopy cukrzycowej. Warszawa, Kraków bądź inne miejsce, które pacjent wybierze na terapie, mają ogromne znaczenie ze względu na zdrowie osoby chorej. Dlatego nie warto lekceważyć żadnego elementu, który może spowodować szybszy powrót do zdrowia.

Każdy pacjent musi zdawać sobie sprawę z tego, że nie można dopuścić do tego, aby choroba pogłębiała się. Dlatego konieczne jest udanie się do specjalisty, który będzie umiała prawidłowo pokierować leczeniem. Dzięki temu po odbyciu terapii pacjent odzyska zdrowie i pełną sprawność.